DoorCenter.co.il - המומחים שלנו מייעצים בנושא: - מהי דלת פלדה ?
סל קניות: 0 פריטים

המומחים שלנו מייעצים: מהי דלת פלדה ?

להלן מבחר עצות שימושיות לחיים שקטים יותר

בשנים האחרונות עברה הדלת מהפכה חזותית, וכיום, מעבר לתפקידה החיוני, היא מהווה אלמנט עיצובי חשוב ומושקע.

דלתות הבית גדלו למימדים עצומים, זכו בעיטורים, בגילופים, בצבעים בלתי שגרתיים, בידיות מסוגננות ובתוספות המבטיחות אטימות, בטיחות ובידוד אקוסטי מצוין. לדברי האדריכל צביקה דונסקי מ"דונסקי אדריכלים ומעצבים בע"מ": "חשיבותה של הדלת היא רבה, כיון שהדלת היא מוצר רב תכליתי. הדלת מהווה מחסום ויזואלי, חיץ קונספטואלי ויש לה שימושים אקוסטיים וביטחוניים שיש להביא בחשבון.

המימד העיצובי של הדלת כבר מזמן אינו מובן מאליו, החומרים המקובלים היום רחוקים מהחומרים המסורתיים שהיו עושים בהם שימוש בעבר והשילובים שניתן ליצור הם אין סופיים".

סוגי דלתות הדלת הפופולארית ביותר בכל חלקי הבית היא דלת בעלת כנף אחת, שניתן לבחור בהתקנה מראש אם תיפתח אל החלל הפנימי או החוצה אל חלל חיצוני.

כשבוחרים דלת כנף, חשוב להתאים את מידותיה לפתח המשוער, לוודא שיש מספיק מקום לדלת להיפתח פנימה או החוצה. דלת נוספת הינה דלת הזזה הנעה על מסילה אל תוך אחד מצדדי הקירות או בתנועה אל הצד, אך לא אל תוך קיר, ומעניקה מרחב המאפשר כניסה ויציאה נוחה.

סוג אחר של דלתות הן דלתות דו כנפיות: שתי דלתות המדמות תחושה של שער. ניתן לפתוח את שתי הדלתות יחד במקביל או כל אחת מהן לחוד ולהיכנס פנימה. דלתות אחרות הן כאלו המאפשרות פתיחה דו כיוונית, המסוגלות להיפתח כלפי חוץ וכלפי פנים, ודלת מסתובבת, המורכבת ממספר כנפות דלת, המסתובבות סביב ציר מרכזי אחד. דלתות מסוג זה נפוצות במקומות ציבוריים.

פטנט אחר בתחום הדלתות: דלתות בהפעלה אוטומאטית. מרבית הדלתות האוטומאטיות פועלות ע"י מנגנון חשמלי, שמזהה אדם ליד הדלת וגורם לדלת להיפתח ללא צורך בנגיעה. לחילופין, ניתן למצוא דלתות בהפעלה של לחיצה ידנית. הדלת פועלת במנגנון אינטרקום פנימי, וכאשר מישהו מצלצל בפעמון, האדם שבתוך הבית מסוגל על ידי לחיצה על כפתור, אפילו במקום רחוק מהדלת, לפתוח את הדלת לאדם שנכנס.

מידות דלתות הכניסה לבית, שצורתן כנף אחד, מתנשאות בממוצע עד גובה 2.30 מ' וכיום ניתן להזמין דלתות לבתים גם בגובה 3 מ' ויותר. הרוחב הממוצע הוא 90 ס"מ, ומידה זו משתנה בהתאם לגודל הדלת וסוג הדלת. רוחבן של דלתות פנים בממוצע כ-80 ס"מ. חומרים החומרים מהן עשויות הדלתות כיום מגוונים ומשתנים מבית לבית.

הדלתות הפופולאריות ביותר עשויות עץ מלא או עץ גושני במראה טבעי ומאסיבי כגון אלון, בוק, מייפל, מהגוני ואגוז. דלתות העץ מוצעות במראה מאט או במגוון גילופים, צבעי עץ טבעי בנגיעות של צבעים אחרים או בשילובים מעניינים כמו במיזוג עם פסי מתכת. דלתות עץ הינן בעלות מראה מהודר, אך דורשות תחזוקה ושימוש בחומרים לשם איטום.

בשוק ניתן למצוא גם דלתות עשויות קילוף של עץ טבעי הנקרא פורניר ,המשמש לציפוי דלתות מכל חומר שנבחר. פופולאריות גם דלתות עשויות לוחות MDF , תערובת של שבבי עץ דחוסים, ולאחרונה פלשו לבתים גם דלתות במראה היי טק מתכתי מפרופילי אלומיניום ודלתות זכוכית שקופות, להחדרת אור טבעי פנימה והכנסת הנוף אל תוך הבית. דלתות רבות ניתן לצפות בפורמייקה , ציפוי המבטיח עמידות לאורך זמן. למי שחשקה נפשו בדלת ביטחון, מומלץ שיצייד את ביתו בדלת העשויה מלוחות פלדה וציפוי עץ מסוגים שונים, או בכל דלת בעלת מנעול מתוחכם. כמו כן, מומלץ לבחור דלת עם גומי איטום והלבשות ללא סיכות למען סגירה שקטה יותר של הדלת. בנוסף, החדרה של פוליאוריתן בין הקיר והמשקוף יוצרת אטימות מירבית. מומלץ אף להתקין בדלת הכניסה עינית הצצה בגובה הממוצע של דיירי הבית. עיצובי דלתות אינסוף לעיצובי הדלתות בשוק. ניתן למצוא דלתות אטומות או דלתות שקופות, דלתות בגוון מאט או דלתות בעלות טקסטורות מעניינות והטבעות שונות של פסיפסים, דלתות מאויירות שופעות אלמנטים גראפיים, דלתות צבעוניות, כשמבחוץ ומבפנים לא מדובר באותו הצבע. אלמנט המככב בדלתות פנים הבית הוא אשנב הצצה, זגוגית או חלון המעטרים את הדלת ומאפשרים הצצה החוצה אך לא תמיד הצצה פנימה, אם מדובר בזכוכית חד כיוונית למשל. ניתן לבחור מבחר שילובי זכוכית בדלת. הזיגוג מוסיף נופך אלגנטי ומואר. ניתן לראות זכוכיות עם שרטוטים גיאומטריים, זכוכיות צוהר קטנות הפרושות לאורך הדלת, ולמי שמחפש זכוכיות בצבעים שונים, ישנן תוספות ויטראג' רבות בצבעים שונים המיועדות לשילוב בצידי הדלתות או בחזית הדלת. ניתן לבחור דלתות אחידות לכל חלקי הבית או ללכת על קו סגנוני אחיד, שכל דלתות הבית יהיו עשויות מאותו חומר, מוטיב עיצובי חוזר, צבע תואם וכדומה.

מאמר זה באדיבות אתר ישרהיט.


כל הזכויות שמורות לדורסנטר בע"מ © All rights reserved to DoorCenter LTD 2006-2012
moncler sale canada goose uk ugg boots uk cheap ugg boots moncler sale canada goose uk doudoune moncler abercrombie france louboutin pas cher doudoune moncler hollister moncler ugg italia louboutin pas cher louboutin soldes abercrombie outlet moncler sale moncler outlet ugg pas cher peuterey outlet woolrich outlet abercrombie france ugg boots uk